Monday, July 15, 2013

A Perfect Sunday / Egy tökéletes vasárnap

I love Sundays! I love the extra time I can spend with my precious Savior, I love to worship with my brothers and sisters, and I usually try to go on a walk or just be outside in the nature if possible. This past Sunday I got to do all this and a lot more! I'm staying this week with my precious friend, Kelly Davidson who was my Dean of Women when I went to Bible School. I learned so much from her back then, and she is a wonderful example even now! She is leading the Young Singles ministry at First Baptist Church of Woodstock.

Szeretem a vasárnapokat! Szeretem az extra időt, amit az Úrral tölthetek, szeretem együtt imádni Őt a testvéreimmel, és általában megragadom a lehetőséget, hogy egy jót sétáljak, vagy kint lehessek a természetben, ha lehet. Az elmúlt vasárnap mindezt megtehettem, és még sok mást is. A hetet Kelly Davidsonnal töltöm, aki a lányok vezetője volt a Bibliaiskolában, amikor diák voltam. Olyan sokat tanultam tőle a múltban, és most is nagyon jó példa! Jelenleg a fiatal egyedülállók szolgálatát vezeti a woodstocki egyes számú baptista gyülekezetben.







I have never seen a megachurch like this one! FBCW has over 14,000 members. The worship center is absolutely beautiful, you can easily get lost. :) I loved that they had escalators... and the screen had the size of a swimming pool. The worship service was so encouraging and I really enjoyed getting to know the young singles Kelly gets to minister to. I had the privilege of sharing my testimony in the Sunday School group, and then have lunch with the leaders of this ministry.

Soha nem jártam ekkor gyüliben! Több, mint 14.000 tagja van. Az imaház egyszerűen csodálatos, és könnyen el lehet veszni benne. :) Viccesnek találtam, hogy mozgólépcső van az épületben... a vetítővászon mérete pedig felér egy úszómedence méreteivel. Nagyon bátorító volt a prédikáció, és örültem annak is, hogy megismerhettem a fiatalokat, akik felé Kelly szolgál. Lehetőségem volt elmondani a bizonyságtételemet, majd együtt ebédelni a csoport vezetőivel.




In the afternoon we went to visit Stone Mountain Park. Stone Mountain is a huge granite rock in Atlanta, and it has the largest carving in the world. It is and incredible view! The sculpture depicts three Confederate leaders from the Civil War. The carving of the three men measures 90 by 190 feet (58 m), and is recessed 42 feet (13 m) into the mountain. Our guide told us that 2 school buses could easily fit just on the back of he horse, and they once had a banquet for 12 people on the shoulder of General Lee. 

A délután folyamán elmentünk a Stone Mountain (Kőhegy) nemzeti parkba. Ez egy óriási gránit kőtömb Atlanta közelében, amin a világ legnagyobb kőfaragása látható. Az emlékmű három hadvezért ábrázol a polgárháborúból. Eszméletlen látvány! A három lovas tábornok szobra 90X58 méter alapterületen fekszik, 13 méter mélyen a kőtömbben. Az idegenvezetőnk szerint csak a ló hátán simán elférne két nagy autóbusz, valamint egyszer egy 12 fős vacsorát tartottak Lee tábornok vállán.






I enjoyed so much the time with Kelly. We took the Skyride (cable car) on our way up to the mountain. The view was gorgeous. We were so thankful that it stopped raining and we could walk one of the trails down. The best was our conversation though! She is such a godly woman and I'm so blessed to have her as a friend!

Nagyon élveztem a Kellyvel töltött időt. Felvonóval mentünk fel a sziklatömbre. Csodálatos volt a kilátás. Annyira hálásak voltunk, hogy elállt az eső, így visszafele gyalog jöttünk. A legjobb azért a beszélgetés volt! Kelly egy igazán istenfélő nő és áldott vagyok, hogy ismerhetem!







No comments:

Post a Comment